Бұл жолдамалар бағасының шамамен үштен бірге өсуіне әкелуі мүмкін. Салық органдары шетелдік серіктестермен ынтымақтастық үшін қосымша ақы талап етеді, бұл, ҚТА пікірінше, негізсіз және туроператорлардың бизнесіне қауіп төндіреді.
ҚТҚ нақтылағандай, қазақстандық туроператорлар шетелдік қонақ үйлермен, авиакомпаниялармен және көлік компанияларымен елден тыс жерде көрсетілетін қызметтерге ақы төлей отырып, келісімшарттар жасасады. Салық заңдары бойынша мұндай табыстарға Қазақстанда салық салынбайды.
Алайда салық органдары компаниялардың жеңілдіктерді заңсыз қолданғанын және іс жүзінде шетелдік әріптестердің тұрақты өкілдіктерін құрғанын айтады. Бұл автоматты түрде шетелдік компаниялардың табысын Қазақстандағы салық салу объектісіне айналдырады. ҚТҚ өз кезегінде мұндай түсіндіруден үзілді-кесілді бас тартады.
«Туроператорлар өз атынан әрекет етеді және қазақстандық туристер алдында жауапты болады. Біз шетелдік компаниялардың филиалдары немесе өкілдіктері болып табылмаймыз, тек олардан турпакетті қалыптастыру үшін қажетті қызметтерді сатып аламыз. Бүкіл әлемде осылай. Бұл стандартты бизнес-практика», — деп түсіндірді қауымдастықтың заңгері Асқар Тулкиев.
Оның үстіне, ҚТҚ мәліметінше, салық органдары елеулі рәсімдік бұзушылықтарға жол берген. Ақпарат көзі ретінде олар шетелдік әріптестермен есеп айырысулар туралы деректерді қамтымайтын 101.04 нысанын пайдаланады. Бұдан басқа, наразылықтар 2022-2023 жылдар кезеңіне қатысты, алайда валюталық бақылау функциялары 2024 жылғы 1 қаңтардан бастап салық органдарына өтті.
МКК-ның мұндай әрекеттері апатты салдарларға әкелуі мүмкін: туроператорлардың банкроттығына, туристік сапарлардың бұзылуына, турлар бағасының 20% -дан 32% -ға дейін және одан да көп өсуіне, бұл туристік қызметтерді көптеген қазақстандықтар үшін қолжетімсіз етеді», — деп қосты ҚТҚ-да.
Қауымдастық салықтық шағымдардың күшін жоюға, соның ішінде сот тәртібімен жоюға ниетті.
Қазіргі уақытта Қазақстанда келу туризміне ҚҚС 0% мөлшерлемесі бойынша салық салынады, бұл оны көрші елдер аясында бәсекеге қабілетті етеді. Ішкі туризмге 12% ставка бойынша салық салынады, ал 78 млн теңге табысқа жетпеген шағын туристік компаниялар ҚҚС төлеушілер болып табылмайды. Алайда 2026 жылдан бастап үкімет ҚҚС мөлшерлемесінің үш нұсқасын ұсынады: 16%, 10% немесе 0% (бизнестің жекелеген санаттары үшін). Бұл ретте ҚҚС есепке қою үшін жылдық табыс шегі 78 млн теңгеден 15 млн теңгеге дейін төмендейді. Бұл тіпті шағын туристік компаниялардың, гидтердің, экскурсоводтардың және басқа да нарық қатысушыларының салық төлеуге мәжбүр болатынын білдіреді, бұл турлардың қымбаттауына алып келеді.
Туристік қызметтер бағасының өсуі ҚҚС-тың 16% -ын енгізу турлардың қымбаттауына алып келеді. Бағалаулар бойынша, шетелдіктер үшін Қазақстанға келу құны 9-10% -ға өседі, бұл елдің бәсекеге қабілеттілігіне қауіп төндіреді. Қазақстан Орталық Азияның ең қымбат елі болып танылды, ал Алматы мен Астана өңір елдері арасында тұру құны бойынша рейтингтердің жоғарғы орындарында тұр.
Орталық Азияда бәсекеге қабілеттіліктің құлдырауы Көрші елдерде неғұрлым икемді салық режимдері қолданылады:
Ресей 2022 жылдан бастап қонақ үйлер мен тасымалдаушылар үшін, ал 2023 жылдан бастап — туроператорлар үшін ҚҚС-тың нөлдік мөлшерлемесін енгізді.
Беларусь Ресеймен өзара туристік сату үшін ҚҚС-ты жоюды жоспарлап отыр.
Өзбекстан мен Қырғызстан келу және ішкі туризм үшін ҚҚС-ның арнайы режимін қолданбайды, ал Өзбекстанда ҚҚС-ға көшу шегі шамамен 38,5 млн теңгені құрайды, бұл Қазақстанда ұсынылғаннан 2,5 есе жоғары (15 млн теңге).
Туризм — таусылмайтын ресурс Мұнайға, газға немесе пайдалы қазбаларға қарағанда Қазақстанның туристік әлеуетінің жарамдылық мерзімі жоқ. Ұлттық парктердi, табиғи қорықтарды және туристiк аймақтарды дұрыс басқарған жағдайда ол ғасырлар бойы табыс әкеле алады.
Ұлттық бірегейлік пен халықаралық имидж Қазақстан өзінің мәдениеті мен дәстүрін халықаралық аренада ілгерілетуге ұмтылады. Келу туризмі — бұл әлемді Қазақстанмен таныстыратын, мәдени алмасуды дамытуға ықпал ететін және халықаралық байланыстарды нығайтатын тікелей құрал.