Сауда және интеграция министрі Арман Шаққалиев қазақстандықтардың басым көпшілігінің қытай базарплейсінің агрессивті жарнамасына және кезекті акция немесе жеңілдіктер туралы тұрақты хабарламаларға шағымданатынын айтты.

Қытайдан ақаулы тауарды қайтару немесе айырбастау өте қиын
«Бұл проблемалар шетелдік базарлар мен сатушылардың Қазақстанның юрисдикциясынан тыс орналасуынан туындайды. Бұл өз құқықтарын толыққанды қорғай алмайтын тұтынушылар үшін қауіп төндіреді. Бұдан басқа, шетелдік интернет-дүкендер арқылы сатып алынатын тауарлар сертификаттау рәсімінен өтпейді, бұл өнімнің қауіпсіздігі мен сапасына қауіп төндіреді», — деп мәлімдеді ол ASTANA TV телеарнасына берген сұхбатында.
Жақында bluescreen.kz Қытайдың Temu базары АҚШ-тағы сатып алушыларын жоғалтып ала бастағанан хабарлады.
Reuters агенттігінің хабарлауынша, Temu-ға деген қызығушылықтың күрт төмендеуі АҚШ-та байқалады.
- Онда 2025 жылғы мамырда осы жылғы наурызбен салыстырғанда маркетплейс клиенттерінің саны 48% -ға қысқарды.
- Бұған президент Дональд Трамптың әкімшілігі қытайлық тауарларды АҚШ-қа бажсыз әкелуді алып тастады.
- Еуропалықтар да Қытайдан келген табандылыққа ақша жұмсаудан бас тартады.
- 2025 жылдың басынан бастап Temu Еуропадағы маркетплейсті жарнамалауға кететін шығындарды айтарлықтай ұлғайтты.
- Атап айтқанда, Ұлыбританияда 2025 жылғы сәуірде Temu 2024 жылғы сәуірге қарағанда жарнамаға 20% -ға көп жұмсады. Францияда ретейлер жарнама үшін өткен жылмен салыстырғанда 115% артық төледі. Бірақ тіпті үлкен жарнама бюджеттерінің өзі базарға жаңа сатып алушылар көптеп тартуға көмектеспеді. Ашық мәліметтерге сәйкес, бір жыл ішінде Ұлыбританияда Temu сатып алушылар саны небәрі 10% -ға өсті.
- Қазақстандағы сарапшылар Temu қызметінің түрлі аспектілерін, соның ішінде компанияның елде тіркелмеуін және осыған байланысты салықтық салдарын, сондай-ақ жергілікті нарыққа әсеріне көбірек назар аударады. Олар Temu төмен баға ұсынса да, ол сатып алушыларды тартады, тіркеудің болмауы тұтынушылар мен экономикаға қауіп төндіруі мүмкін ескертеді.
- Сарапшылар назар аударатын негізгі тұстар:
- Қазақстанда Temu тіркелмеуі:
- Бұл компания ел бюджетіне салық төлемейді дегенді білдіреді, бұл экономикаға кері әсерін тигізуі мүмкін.
- Салықтық салдарлар:
- Тiркеудiң жоқтығы Temu қазақстандық салық заңдарын сақтауға мiндеттi емес дегендi бiлдiредi, бұл бюджет үшiн қолдан шығарып алған пайдаға әкелуi мүмкiн.
- Жергілікті нарыққа әсері:
- Төмен баға ұсына отырып, Temu жергілікті сатушылар мен өндірушілерге, әсіресе шағын және орта бизнес саласында қысым көрсетуі мүмкін.
- Тұтынушылар үшін тәуекелдер:
- Тіркеудің болмауы, сондай-ақ тауарлармен немесе жеткізумен проблемалар туындаған жағдайда тұтынушылардың қазақстандық заңнамамен қорғалмағанын білдіруі мүмкін.
- Кейбір сарапшылар Temu бәсекелестікті ынталандырып, тауарлар бағасының төмендеуіне әкелуі мүмкін деп есептейді, бұл тұтынушылар үшін тиімді болуы мүмкін.
- Тұтастай алғанда, сарапшылардың пікірлері бөлінеді:
- біреулер Temu-ны жергілікті экономика мен тұтынушыларға қауіп төндіреді, басқалары бұл нарықты дамыту үшін пайдалы болуы мүмкін деп санайды.
- Temu қызметiнiң Қазақстандағы нақты салдары әзiрше айқын емес және одан әрi талдау мен мониторинг қажет.