Мемлекет «Қазақстан темір жолының» импорттық технологиялар мен құрамдауыштарға тәуелділігін азайтуға мүдделі

ҚТЖ,  шынымен де жүйе құраушы кәсіпорын. Еліміздің бұл ірі холдингі жолаушылар мен жүк тасымалын орындайды, көліктік-логистикалық қызметтер көрсетеді және еліміздегі ең ірі жұмыс берушілердің бірі. Мемлекет саланың импорттық технологиялар мен құрамдауыштарға тәуелділігін азайтуға мүдделі.

2022 жылғы шілдеде Қасым-Жомарт Тоқаев сол кездегі «Қазақстан Темір Жолы» АҚ-ның жаңа басшылығына компания базасында Көлік-логистикалық холдинг құруды тапсырды. Әсіресе қалыптасып отырған геоиполитикалық шындықтар мен Қазақстанның транзиттік әлеуетін ескере отырып, идея өзекті емес. Президент санкциялық соғыста ашылып жатқан «мүмкіндіктер терезесін» көріп, барлық көрші елдерге «Шығыс-Батыс» және «Солтүстік-Оңтүстік» көлік дәліздерін салу жөніндегі жұмысты жандандыруды жедел түрде ұсынды. Алайда барлық дәліздердің негізгі буыны — «Қазақстан Темір Жолы» АҚ инфрақұрылымы.

Теміржол саласының ин­фра­­құрылымын жақсартуға кейінгі жылдары мемлекет тарапы­нан тиімді жағдай жасалып жатыр. «ҚТЖ» басқарма төрағасы Нұрлан Сауранбаев эко­номикалық ахуалды ұлғайту мақ­сатында 185 локомотив және 143 жолаушылар вагоны сатып алынғанын хабарлады. Алдағы үш жылда жолаушы­лар вагонда­ры толығымен жаңар­тылып, жа­сақ­­талмақ. 2025 жылдың II тоқ­санында «Штадлер Қазақстан» зауы­тында жолаушылар вагон­да­ры­ның өндірісі іске қосылады. Үкімет 2029 жылға қарай 1 200-ге жуық жолаушылар вагонын сатып алуды көздеп отыр. Нәтижелі болған жағдайда вагондардың тозу деңгейі 38%-ға дейін төмен­дей­ді.

Ұлттық компания қазір үш ірі инфрақұрылымдық жобаны жүзеге асыруды бастап кетті. 5 мың шақырымнан астам темір жол торабы 2030 жылға дейін салынып, 11 мың шақырым шо­йын жол жөнделеді деп жоспарланған. «Достық–Мойынты» теміржол желісінің жобасы Қытай мен Еуропа арасындағы транзиттік тасымал мүмкіндігін жеделдетуге бағытталған. Ұзындығы 836 шақырымды құрайтын «Достық–Мойынты» учаскесінде екінші жолдардың құрылысы жүріп жатыр. Жер төсемін нығайту жұмыстары 99 %-ға аяқталған. 92 көпірдің 78-і салынды. 550 шақырымға жуық жолға жаңа рельс пен шпал торлары төселген. Алдағы уақытта «Мойынты–Балқаш» және «Бескөл–Достық» бағыттарында уақытша по­йыз қатынайды деген жоспар да қарастырылған.

«Достық–Мойынты» темір­жол учаскесіне екінші жол са­лу жұмысы жүргізіліп жа­тыр. Соған қарамастан көр­­шілес қытай еліне жоспар бойынша тасымалдау белгіленген мерзімнен бұрын нәтижелі орындалды. 2023 жыл­мен са­лыс­тыр­ған­да өсім 12%-ға артты», дейді «ҚТЖ» ҰҚ «Инте­гра­ция­ланған жос­пар­лау дирекциясы» филиалы директорының орынбасары Әліби Төлегенов.

Алматы стансасын айналып өтетін айналма теміржол тар­ма­ғы­ның құрылысы жоспарға сай жүзеге асып жатыр. 75 шақы­рымды құрайтын жаңа желінің ұзындығы «Қазыбек-бек» және «Жетіген» стансаларын байланыс­тырады. Құрылыс жұмыстарын жүргізу барысында 125 шақырым жол төселген.

«Жетіген» стансасының базасында 40 шақырым рельс-шпал торын төсеуге дайындық жүргізілді. Бұл жобаның маңыз­ды­лығы айналма теміржол желісі Алматы стансасын айналып өтіп, жүк ағынын «Жетіген–Қазыбек бек» жаңа теміржолына қайта бағыттауға мүмкіндік береді. Нәтижесінде, Алматы торабына түсетін жүктеме 40% азаюға тиіс. Сондай-ақ діттеген жерге жүк қысқа мерзімде жет­кізіл­мек.

Сарапшылардың айтуынша, қазақстандық темір жол инфрақұрылымы белсенді дамып келеді: екінші жолдар, логистикалық хабтарға баратын жолдар салынып жатыр, ҚТЖ-ны өңірдің транзиттік ағынына ықпалдастыру жұмыстары жүргізілуде. Алайда мұның бәрі айтарлықтай инвестицияларды талап етеді. Мәселен, Тасымалдау және инфрақұрылым ұлттық зерттеу орталығының президенті Павел Иванкин бюджет бұл тәуекелдерді толығымен өз мойнына алуға дайын емес, ал инвестициялық көздердің саны шектеулі екенін атап өтті. Осыған байланысты қосымша инвесторларды тарту үшін ҚТЖ-ның 25% акцияларын сату мүмкіндігі қарастырылуда.

Сарапшылар болса  ІРО қаражатының бір бөлігі борыштық жүктемені азайтуға, паркті жаңғыртуға, инфрақұрылымды дамытуға және басқа да перспективалы жобаларға жұмсалады деп болжануда. Сарапшылардың айтуынша, КТЖ-ның  ІРО-мен интегарциясы  Еуразияны қосатын Орта дәлізді дамытуға ықпал ете алады.

Қаржыгер Данияр Темірбаевтың пікірінше, инвесторлар ұлттық компанияның акцияларын орналастырғанға дейін жауап алуы тиіс бірқатар сұрақтар бар.

«ҚТЖ-ның   IPO-мен интегарциясы мемлекеттің  ашық тетіктер арқылы жеке капиталды тартуға дайындығын көрсетеді» дейді сарапшы.

Продолжая тему:
OPEC сайтында Қазақстанның 2026 жылдың маусымына дейін тәулігіне 1,3 млн баррель міндеттемесін өтеуі тиіс деген ақпарат пайда болды
16 апреля 2025 в 17:48
С 1 мая меняется порядок работы бригад скорой помощи в Казахстане
11 апреля 2025 в 11:49
Пожар в общежитии на Буланты в Астане: мнение политолога о реакции
16 апреля 2025 в 17:38
Теперь по номеру 1414 казахстанцы могут узнать о налоговой задолженности
11 апреля 2025 в 20:11
Ұлттық банк зейнетақы активтерінің 69% мемлекеттік облигацияларда ұстайтынын түсіндірді
16 апреля 2025 в 17:35
Первая АЭС в Казахстане: завершен выбор поставщиков
10 апреля 2025 в 19:53
Как запрограммировать Action-кнопку iPhone на QR-камеру Kaspi
16 апреля 2025 в 17:16
В Туркестанской области обезврежена группа интернет-мошенников
14 апреля 2025 в 10:16
Осторожно: в эту любовную ловушку легко попасть. Ее описал еще Платон
16 апреля 2025 в 16:51
Прокуратурой Актюбинской области строго пресекается вождение автотранспорта в нетрезвом виде
12 апреля 2025 в 12:20
Износ ТЭЦ падает, но 10 объектов всё ещё в красной зоне: итоги сезона
16 апреля 2025 в 16:16
Как понять, что ваш мужчина — судьба: проверка из 5 шагов
13 апреля 2025 в 17:34
Евразийский банк закрывает неактивные счета: кого коснется и как избежать
16 апреля 2025 в 15:56
Есть ли риски девальвации тенге, рассказал глава Нацбанка
11 апреля 2025 в 13:57
Доллар подорожал до 521 тенге на бирже: что это значит
16 апреля 2025 в 15:35
Возвращенные государству 610 млрд тенге будут направлены на школы, больницы и спортобъекты
15 апреля 2025 в 11:37
Минус 495: число российских компаний в Казахстане падает рекордными темпами
16 апреля 2025 в 14:51
Пластика за счёт государства: какие операции покрывает медстраховка в РК
13 апреля 2025 в 15:24
Почему откладывать подъем после будильника — плохая идея
16 апреля 2025 в 14:47
Рейтинг самых надёжных авто: Lexus, Toyota и BMW
6 апреля 2025 в 11:27
Пожары в Казахстане: в Минэкологии уже зарегистрировали 34 возгорания
16 апреля 2025 в 14:18
Десять самых востребованных профессий в Казахстане за март 2025 года
14 апреля 2025 в 16:41
БЖЗҚ зейнетақы активтері 5 есеге қадай өскені айтылды
16 апреля 2025 в 14:10
В Черногории задержали Дину Тансари, основательницу фонда «НеМолчиKZ»
14 апреля 2025 в 21:06