
Енді көліктің осы түрін елге жеткізушілерге қатысты жеңілдіктер жойылды. Сондай-ақ, Жаңа салық кодексінде де электрлі тартыммен жұмыс істейтін автомобильдерді импорттаушыларға ешқандай жеңілдік қарастырылмаған.
«Бұл ретте Дүниежүзілік сауда ұйымының (ДСҰ) мөлшерлеме-ставкасы бойынша декларация жасалған жағдайда электрлі қозғалтқышы бар автомобиль үшін кедендік алым қолданыстағыдай 0% болып қала береді, бірақ хаттамаға (протокол изъятий) сәйкес ондай көлікті Қазақстан аумағынан тыс жерде сатуға болмайды. Алайда бұл жағдайда да міндетті түрде қосымша құн салығын төлеу керек болады. 2026 жылдан бастап жаңа Салық кодексінің 503-бабына сәйкес оның мөлшері 16%-ды құрайды», – деп хабарлады Мемлекеттік кірістер комитеті.
Кеден одағы комиссиясының 2009 жылғы 27 қарашадағы № 130 шешіміне сәйкес электр көліктері үшін (СЭҚ ТН коды 8703 80 000 2) әкелу кезінде тарифтік жеңілдіктер көзделген. Сонымен қатар, осы шешіммен Қазақстан Республикасына әкелуге квота белгіленді — 15 000 бірлік.
Мемлекеттік кірістер комитетінің деректері бойынша, 25 жылғы 2025 қыркүйектегі жағдай бойынша елге 13 мыңнан астам электрокар әкелінді — бұл белгіленген лимиттен 87,2% мың бірлікке 15.
Жеңілдіктер Кеден одағы комиссиясының 2009 жылғы 27 қарашадағы № 130 шешімі шеңберінде қолданылады және кедендік баж салығын төлемей электромобильдерді әкелуге мүмкіндік береді.
Осылайша, жеңілдікті шарттар бойынша әкелу мүмкіндігі 1,9 мың автомобильге жетпейді. Комитет шектеулерге тап болмас үшін сатып алуды жоспарлау кезінде қалған квота көлемін ескеруді ұсынады.
Қазақстанда электромобильдер саны өсуде, алайда олардың автопарктегі үлесі әлі де аз. Energyprom порталының мәліметінше, 2025 жылғы тамыздың басында елімізде 19,1 мың электрокар тіркелген, бұл өткен жылмен салыстырғанда 79% -ға көп.
2025 жылдың алғашқы жеті айында ғана қазақстандықтар 6,9 мың «батареялық» машинаны есепке қойды, бұл барлық тіркелген автомобильдердің небәрі 0,7% -ын құрады. Салыстыру үшін, бензин «жеңіл көліктері» нарықтың 88% -ын, ал дизель көліктері — шамамен 1,5% -ын иеленді.
Қазақстанда ең көп электромобильдер қайда
Еліміздің басты «электромобильді» өңірі — Алматы. Мұнда осындай 11,3 мың машина немесе қазақстандық электрокарлар паркінің 60% шоғырланған. Оңтүстік астанада олардың үлесі барлық тіркелген машиналардың 1,6% -на жетеді.
Астанада 2,2 мың электрокар (қалалық автопарктің 0,5%), Алматы облысында 1,2 мың (0,2%) бар. Электрмобильдер Абай және Ұлытау облыстарында сирек сатып алынады, онда ондаған ғана көлік тіркелген.
Қазақстан бейбітшілік аясында
Қазақстанда өсім айтарлықтай болғанымен, әлемдік ауқымда бұл өте аз. Қазір электромобильдер еліміздің автопаркінің небәрі 0,3% -ын құрайды. Салыстыру үшін, 2025 жылдың бірінші тоқсанында оларға жаңа машиналардың әлемдік сатылымының 14,5% тиесілі болды. Әлемдегі барлық электр көліктерінің жартысынан астамы есепке алынған Қытай көшбасшы болып қалып отыр.