
2026 жылғы наурыздан бастап такси жалдау қызметтері шетелдік көліктерді жаппай сатуды бастауы мүмкін, деп жазады «Известия».
Тасымалдаушылар Халықаралық еуразиялық такси форумында таксопарктердегі шетелдік көліктерден бас тартуға таксилерді оқшаулау және жеңіл тасымалдар туралы заңдар талаптары себеп болғанын айтты.
Бірінші заң 2026 жылдың наурызынан бастап шетелдік автокөліктерді сатып алуға және таксопарктерде қолданылып жүрген шетелдік автокөліктерді қайта тіркеуге тыйым салады,
екіншісі бойынша рұқсатты қайта ресімдемей жеке кәсіпкер (ДК) мәртебесі бар жүргізушілерге автомобильдерді жалға беруге болмайды, деп хабарлады газет сауалнамасына қатысқан нарық қатысушылары.
«Автостат» агенттігінің есебі бойынша, қайталама нарықта қайта сату кезінде такси машинасы құнының жартысынан астамын жоғалтады. Мәселен, егер 2022 жылы Haval Jollion кроссовері лизингке 2,22 млн рубльге сатып алынған болса, 2025 жылы ол қайталама нарықта 980 000 рубль тұрады
Бізге әсері қандай?
- LS хабарлағандай, 2025 жылғы қаңтар-маусымда Қазақстанға РФ-дан 5,1 мың жеңіл автокөлік импортталды.
- Бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда екі еседен артық (2,5 мың бірлік).
Министрлікте айтып өткендей, Қазақстанда көлік айналымына кедергі жоқ. Оларды импорттау және кейiннен тiркеу кезiнде әкелу және есепке алу ережелерi бар.
Сонымен қатар, министрлікте атап өткендей, КО РФ таксопарктерінен көбінесе лизингке, несиеге немесе ұзақ мерзімді жалға ресімделген. Олар ауыртпалықта болғандықтан, еркін сатылмайды немесе елден тысқары жерлерге әкетілмейді.
Бұдан басқа, Мемлекеттік кірістер комитеті мен ҰҚК Шекара қызметі әкелуге бақылау жүргізуде. Олар техникалық және экологиялық талаптарды қадағалайды (КО ТР 018/2011), сондай-ақ алғашқы тіркеу үшін фискалдық алым жүргізеді, оның мөлшері техниканың жасымен ұлғаяды: тауар неғұрлым ескі болса, мөлшерлеме соғұрлым жоғары болады.
«Қазақстанның автокөлік одағы» өткен аптаның соңында журналистермен кзедескен кезде (кез келген елден ескі автокөліктердің паркке келуі үлкен тәуекелге ие екенін айтты:
Сонымен қатар, ҚАО-да ҚР нарығына Ресейдің таксопарктерінен көліктердің жаппай келуі екіталай деп есептейді. Одақта сондай-ақ мұндай КО көбінесе ауыртпалықта екендігіне және еркін сатуға немесе шетелге шығаруға болмайтынына назар аударды.
«Таксиді пайдалану шарттары — қарқынды пайдалану және үлкен жүріс, бұл тез тозуға алып келеді және мұндай машиналарды қазақстандық сатып алушылар үшін қызықтырмайды. Тіпті жекелеген даналар нарықта болса да, олардың саны елеулі болмайды және саладағы жалпы жағдайға әсер етпейді дейді олар.
Автомобиль нарығын мониторингілеу және талдау агенттігінің басшысы Артур Мискарян ТМД ірі қалаларының таксопарктерінде пайдалану және жүру ерекшеліктерін ескере отырып, техниканың басым көпшілігі есептен шығару алдында тіршілік циклінің аяқталу жағдайында екенін атап өтті.
Ол мұндай көлік құралдары немесе олардың едәуір бөлігі Қазақстанда сатылады деген қауіп негізсіз деп есептейді. Көрші елдің көлемін ескере отырып, бұл машиналардың барлығы қандай да бір түрде сол жерде жұмысын аяқтайды.
«Негізгі параметр елде қабылданған техрегламенттерге сәйкестігі болуы тиіс: мемлекеттік, ЕАЭО, БҰҰ ЕЭК. Сонымен қатар, елдік автопарктің едәуір бөлігі — ескі КО екенін ескере отырып, шартты түрде жеті-он жылдан асатын машиналарды әкелуге немесе тіркеуге шектеулер қолдану қажет «, — деп қорытындылады А.Мискарян.