Азербайджан арқылы мұнай тасымалын қайта бастау мәселесін қарастырып жатырмыз

Қазақстан Баку — Тбилиси — Джейхан бағыты бойынша мұнай айдауды тез арада қайта бастау туралы келіссөздер жүргізуде.

Бұған дейін

2022 жылы Қазақстан Президенті К.-Ж. Тоқаев елден мұнай экспорттау бағыттарын әртараптандыру аясында Транскаспий дәлізін дамыту тақырыбына оралуды тапсырды.

Осы тапсырмаға сәйкес ҚазМұнайГаз мен SOCAR Қазақстандағы Ақтау портындағы Теңіз кен орнынан Баку қаласының маңындағы Сангачал терминалына дейін және одан әрі БТД ҰКП арқылы жылына 1,5 млн тонна мұнай тасымалдауды көздейтін келісім жасасты.

2023 жылдың қорытындысы бойынша осы бағыт бойынша қазақстандық мұнайды тасымалдау көлемі 5,5 есеге өсіп, 1,392 млн тоннаны құрады, 2024 жылы — 1,4 млн тоннадан астам.

2 жыл ішінде Қазақстан Транскаспий бағыты бойынша мұнай жеткізу көлемін жылына 3 млн тоннаға дейін жеткізуге ниетті, бірақ бұл бәрібір КҚК ҰКП арқылы жеткізу көлемінен бірнеше есе төмен болады.

Осы Транскаспий бағытындағы принципті шектеулер магистральды  мұнай құбыры қуатының жетіспеушілігі, ҚазТрансОйл шектеулі танкерлік флоты (кеңею жүріп жатыр, бірақ оған уақыт қажет), Каспий теңізінің таяз сулылығы және басқа да факторлар болып табылады.

 Бұл туралы энергетика министрі Ерлан Ақкенженов мәлімдеді. Айта кетейік, Мемлекет басшысының Түркияға сапары аясында аталған бағыт бойынша қазақстандық мұнай транзитін арттыру мүмкіндіктері талқыланған болатын.

«Оператор тарапынан онда қандай да бір хлорорганикалық қосылыстар бар деген мәлімдемені көрген жоқпын. Бірақ мен бұл туралы жаңалықтар таспасынан естідім. Тоқтату туралы хабарлама болды, бірақ мен қазір «ҚазМұнайГаз» осы бағыт бойынша тезірек қайта бастау туралы келіссөздер жүргізіп жатқанын білемін. Жоспарға қатысты — бұл жерде есеп жүргізу қажет «, — деп хабарлады министр  Ақорданың кулуарында.

Оның айтуынша, 2025 жылы аталған бағыт бойынша 1,7 млн тонна мұнай тасымалдау жоспарланған. Салыстыру үшін, 2024 жылы бұл көрсеткіш шамамен 1,4 млн тоннаны құрады. 2025 жылдың бірінші жартыжылдығында ғана 800 мың тоннаға жуық мұнай тасымалданды және көлемді арттыру жұмыстары жалғасуда.

«Баку — Тбилиси — Джейхан бағыты қазақстандық мұнайды экспорттаудың негізгі баламалы жолдарының бірі болып табылады және біз оның әлеуетін дәйекті түрде арттыруға ниеттіміз», — деп атап өтті Ерлан Ақкенженов.

Ол сондай-ақ бүгінде Қазақстан мұнайының Ресей арқылы транзиті кідіріссіз өтетінін атып өтті.

Қазақстанның жеткізу бағыттарын әртараптандыруы мұнай-газ экспортының «технологиялық» тұрақтылығы жағдайында да қалыпты құбылыс

Әдеттегідей, көп жылдар бойы Қазақстаннан мұнайдың негізгі экспорттық жолдары Ресей арқылы өтті — жекелеген жылдары Каспий құбыр консорциумы (КҚК) мен Атырау-Самара мұнай құбырлары арқылы елде өндірілген барлық шикізаттың 90% -ға жуығы тиелді. Бүгінде КҚК бойынша мұнай айдау тарифі тоннасына 38 долларды құрайды. Германияға «Дружба» мұнай құбыры арқылы тасымалдау 29 доллар, Қытайға — 45 доллар тұрады. Ал Транскаспий бағыты бойынша Джейханға жеткізгені үшін жүк жөнелтуші тоннасына 113 доллар төлеуі тиіс!

Магистральдық Мұнай құбырын (ММҚ)  мұнайды өндіру аудандарынан тұтыну немесе басқа көлік түрлеріне ауыстырып тиеу орындарына тасымалдау үшін ірі құбыр

Тұтастай алғанда, Қазақстанда ұзындығы 5,4 мың км ММҚ кең желісі құрылған, ол бойынша:

мұнайды қазақстандық мұнай өңдеу зауыттарына (МӨЗ) тасымалдау жүзеге асырылады,

экспортқа жеткізу 5 бағыт бойынша жүруде:

• Атырау-Самара ММҚ кейіннен Ресей порттары арқылы немесе Германияға Дружба ҰЭМ бойынша экспортқа жөнелту,

• Қазақстан ММҚ — Қытай,

• КТК жүйесіне Новороссийск портына жақын терминалда тиеп-жөнелту арқылы ауыстырып тиеу,

• Ақтау порты танкерлерге мұнай құюмен,

• цистерналарға құйылған темір жол.

Алайда оны құбыр көлiгi бойынша әртараптандыру дәрежесi жоғары емес

Барлығы 3 бағытты қамтиды. Қазақстан транзит-елдерге және шетелдік порттарға тәуелді, Каспий теңізінің әлемдік мұхитқа табиғи шығуы жоқ, Транскаспий бағыты танкерлік тасымалдармен ғана мүмкін.

Қазіргі уақытта Әзербайжанның транзиттік инфрақұрылымы, соның ішінде Баку-Тбилиси-Джейхан (БТД) және Баку-Супса құбырлары Қазақстанға баламалы бағыт ұсынады. Әзірбайжандық сарапшылардың айтуынша, егер Қазақстан өзінің мұнай экспортының үлкен үлесін әзірбайжандық бағыттар бойынша сәтті жылжытса, бұл оның энергетикалық қауіпсіздігін нығайтып қана қоймай, Әзірбайжанның өңірлік энергетикалық хаб ретіндегі рөлін де күшейтеді. Қазақстандық шикі мұнайды осы бағыт  арқылы тасымалдау көлемі өсіп, бір жыл бұрынғы 1,39 млн тоннамен салыстырғанда 2024 жылы 1,46 млн тоннаға жетті. 2024 жылы 88 млн тоннаға жуық мұнай өндірген және оның 80% -ын түрлі бағыттар бойынша экспорттаған Қазақстан бұрынғысынша Ресей арқылы мұнай тасымалдайтын КҚК-ға қатты тәуелді. Алайда Қашағандағы өндiрудi тәулiгiне 370 мың баррельден (б/с) 450 мың б/с дейiн ұлғайту жөнiндегi жоспарлар 2026 жылға қарай экспорт нұсқаларын әртараптандырудың шұғыл қажеттiлiгi туралы белгi бередi..

Әзірбайжандық бағыт Ресей арқылы жасалғаннан әлдеқайда ұзын және қымбат

 Себебі алдымен Қазақстан жағалауына дейін мұнай айдау керек, содан кейін оны танкерге тиеп, Каспий теңізі арқылы ауыстырып, Бакуге танкерді түсіру керек. Тек осыдан кейін ғана «Баку — Тбилиси — Джейхан» мұнай құбыры арқылы айдау басталады. Джейхан портында мұнайды қайтадан танкерге тиеу керек — осыдан кейін ғана ол өткізу нарықтарына: Францияға, Италияға және Оңтүстік Еуропаның басқа нарықтарына түседі. Бұдан басқа, осы мұнай құбыры бойынша айдау тарифі жоғары.  Осы бағыт бойынша мұнайдың бір бөлігін айдау шешімі саяси шешім болды, себебі КҚК Ресей аумағы арқылы өтеді. Біздің мұнайымызды  жеткізу бағыттарын әртараптандыру  экономикалық тәуелсіздігіміздің бір бағыты. Бірақ  Каспий құбыр консорциумы (КҚК) бойынша мұнай жеткізудің жоспардан тыс тоқтатылуына байланысты бірқатар күйзеліске ұшыраған сәттерге қарамастан, сарапшылардың бірауыздан пікірінше, бұл бағыт Қазақстанда өндірілетін мұнайды экспорттау үшін әлі де неғұрлым тартымды болды және солай болып қала береді.

КҚК бойынша дәстүрлі түрде 50 млн тоннадан астам мұнай айдалады. Бұл бөлек құбыр, бірақ Ресейде басқа да құбырлар бар. Тұтастай алғанда, Қазақстан «Транснефть» жалпы құбыр жүйесіне жыл сайын 10 млн тоннадан астам мұнай өткізеді. Мұнай экспорты тек Новороссийск арқылы ғана емес, Өскемен арқылы да жүреді.

Мұнай сарапшысы Игорь Юшковтың айтуынша, Әзірбайжан бұл құбыр арқылы қазақстандық мұнайды көп ала алмайды. Қазақстан мұнайы — ауыр күкіртті, ресейлік Urals-қа ұқсайды, ал әзірбайжан мұнайы — жеңіл күкіртті емес және қымбат тұрады. «Егер құбырға 2 млн тоннадан астам қазақстандық мұнайды алатын болсақ, онда құбырдан шыққан кезде мұнай сорты өзгереді. Демек, әзірбайжандық компаниялар мұнай құбырына неғұрлым қымбат мұнай беріп, құбырдан шығатын жерде неғұрлым арзан мұнай алатын болады. «Баға айырмашылығын кім жабады?» деген мәселе қазір күн тәртібінде тұрған жоқ» дейді Игорь Юшков.

Ірі мегажобалар бөлінбейді, елдерді біріктіреді

Ресейден Қазақстан арқылы және одан әрі оңтүстік көршілері арқылы Ауғанстан, Пәкістан және Үндістанға ТАПИ (Түрікменстан — Ауғанстан — Пәкістан — Үндістан) газ құбырына ұқсас мұнай құбырын іске асыру идеясы өмір сүруге құқылы. Мұндай құбыр идеясының бастамашылары мұндай жобаны іске асыру ШЫҰ-ға кіретін елдердің қаржылық құйылуы кезінде мүмкін деп есептейді. “

«Мұндай үлкен жобаның идеясы еш жерден туындаған жоқ. Бүгінде Ресей еуропалық нарықтан айырылғаннан кейін және оған қарсы қабылданған санкциялар аясында жаңа өткізу нарықтарын іздеуге алаңдаушылық білдіруде. деп есептейді Рашид Жақсылықов.

Продолжая тему:
Оформить развод в посольствах Казахстана можно будет по новому основанию
28 августа 2025 в 21:46
Новые правила Wildberries: как казахстанцам теперь забирать онлайн-заказы
26 августа 2025 в 17:03
В новый Налоговый кодекс внесены изменения в регулировании акцизов
28 августа 2025 в 21:30
Деньги умерших в ЕНПФ: кто и как может получить эти миллиарды
25 августа 2025 в 14:55
Предусмотрен новый механизм погашения налоговой задолженности за счет дебиторской задолженности налогоплательщиков
28 августа 2025 в 21:13
Кто и зачем покупает наличные доллары в Казахстане?
27 августа 2025 в 16:56
Что влияет на стоимость полиса КАСКО?
28 августа 2025 в 20:59
Самая частая зарплата казахстанцев — 97 тысяч тенге в месяц?
25 августа 2025 в 17:48
В центре внимания — цифровизация, Aitu и венчурные инвестиции. В Алматы прошло совещание по будущему IT и креативной экономики
28 августа 2025 в 20:56
Цены на лук и картофель в Казахстане могут повыситься к зиме
26 августа 2025 в 14:40
Олжас Бектенов провел заседание Совета директоров Фонда «Самрук-Қазына»
28 августа 2025 в 20:46
Регионы с высокой смертностью рожениц и новорожденных назвали в Минздраве
5 августа 2025 в 12:24
На 794,4 млрд тенге произвели продукцию в химической промышленности
28 августа 2025 в 20:34
Казахстанский лидер поздравил Украину с Днём независимости
24 августа 2025 в 12:17
В Кызылординской области ограничена свобода должника за неуплату алиментов
28 августа 2025 в 20:17
Спасатели МЧС Казахстана обнаружили фрагменты пропавшего вертолета
26 июля 2025 в 11:53
Прокуроры ЗКО вернули в собственность государства неиспользуемые земли
28 августа 2025 в 20:05
С сентября в БЦК начнут брать комиссию за обмен старых долларов
26 августа 2025 в 17:41
Глава государства принял специального посланника Президента Сьерра-Леоне
28 августа 2025 в 19:52
Сулейменов: Нацбанк сократит объём денег в экономике почти на 6 трлн тенге
26 августа 2025 в 16:55
К накопительной системе «Келешек» присоединилось около 35 тыс. вкладчиков
28 августа 2025 в 19:39
Почему пары ссорятся и расходятся: найден главный триггер
28 августа 2025 в 13:28
Казахстан принял участие в региональном семинаре ИНТЕРПОЛа
28 августа 2025 в 19:26
«Премиальные» плюшки от БЦК: деньги списали, а помощь потерялась где-то в очереди
21 августа 2025 в 16:59