
Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі (ҚНДРА) ірі KMF микроқаржы ұйымына банк операцияларын жүргізуге лицензия берді. Жаңадан құрылған банктің ресми атауы мынадай болады: «KMF Банк» АҚ, қазақ тілінде — «KMF Банк» АҚ, ағылшын тілінде — KMF Bank JSC.
«Бүгін біз ресми түрде Қазақстандағы 23-ші банк болатын KMF Банкіне банктік лицензияны тапсырамыз. Жаңа банкті құру — бұл қаржы жүйесін дамытудағы кезекті қадам және кәсіпкерлік қоғамдастыққа банктік қызметтерге қолжетімділік кеңеюінің маңызды белгісі «, — деп атап өтті ҚНДРА төрағасы Мәдина Әбілқасымова осы оқиғаға орай өткен салтанатты рәсімде.
Оның айтуынша, KMF белгіленген мерзімде банкке трансформациялау процесінен өтті. «Команда корпоративтік басқару және бизнес-процестер тұрғысынан өте мықты. Біз ешқандай қиындық көрген жоқпыз. Олар барлық талаптарды тез орындап, екінші деңгейлі банктермен тең дәрежеде қызмет көрсете алады «, — деп нақтылады қаржы реттеушісінің басшысы.
Сонымен қатар ол KMF-тің банк мәртебесінде пайда болуы дәстүрлі түрде ауылдық жерлерде және микробизнеспен жұмыс істеуге қызығушылық танытпайтын қазіргі ойыншыларға балама жасайтынына сенімді.
Өз кезегінде KMF Банк басқармасының төрағасы Шалқар Жүсіпов АРРФР-ға көрсетілген сенім үшін алғысын білдіріп, банктік лицензия алудың басты мақсаты — шағын және шағын бизнес секторына адал болып қала отырып, өз аудиториясына көбірек қаржы құралдары мен сервистер беру екенін атап өтті.
«KMF — нарықтағы жаңа ойыншы емес. Біз 28 жылдан бері жұмыс істеп келеміз және қаржы саласында терең тәжірибеміз бар, оның ішінде біздің клиенттеріміздің қажеттіліктерін жақсы білеміз. Екінші деңгейдегі банкке айырбастау процесі кешенді болды, біз микроқаржыландыру секторында көшбасшы орынды иеленген ірі ұйымбыз, бұл нарықтың төрттен бірі — KMF үлесі, сондықтан трансформация процесі ұзақ уақыт алды. Біз клиенттерімізге ХҚҰ-дан банкке жұмсақ және жіксіз ауысуды қамтамасыз еттік, бұл ретте енді оларға қаржылық өнімдер мен қызметтердің кең спектрін ұсына аламыз. Біз үшін дамудың жаңа бөлімі басталады және біз банк секторында лайықты орын алатынымызға сенімдіміз «, — деп мәлімдеді ол.
Ал Мәдина Әбілқасымова KMF әрқашан қаржы нарығында маңызды ойыншы болғанын атап өтті. «Олардың несиелерінің 94% — бұл тұтынушылық қарыз емес, кәсіпкерлерге берілетін несие. Бұл ШОБ қаржыландыратын, ең алдымен ауылдық өңірлерде ұсынылған классикалық МҚҰ «, — деді ол.
KMF қызмет еткен жылдары оның клиенттерінің саны 1,3 млн. жетті Бүгінде 276 мыңы — белсенді клиенттер, олардың 66% ауылдық жерлерде тұрады, деп хабарлады Шалқар Жүсіпов. «Лицензия алған соң банк бірінші кезекте депозиттер мен мақсатты жинақтарды дамытатын болады. Шалғай аудандардағы клиенттер үшін бұл сұранысқа ие болады «, — деп нақтылады ол.
Оның үстіне оған техникалық база дайын. KMF банктік мобильді қосымшасы бар. Сондай-ақ банктің Қазақстан бойынша 123 сату нүктесі бар, олардың кейбіреулері жету қиын және шекара маңындағы аудандарда орналасқан.
Сонымен қатар KMF Банк өнімдердің желісін өңірлік ерекшеліктерге икемді бейімдеуге ниетті. «Кейбір өңірлерде кейбір өнімдер сұранысқа ие болады, басқаларында — басқалары. Қала мен ауыл қажеттілігіне қарай ерекшеленеді, біз оны акционерлер бекіткен үш жылдық стратегиямызда ескереміз «, — деп хабарлады Шалқар Жүсіпов.
МҚҰ-ның банкке айналуы нарыққа не береді
Сарапшылардың айтуынша, бұл процесс біздің елде жиі айтылғанмен соңғы нәтиже нөлмен тең болып келді. Басқаша айтқанда МҚҰ-да банкке айналсам деген ынта шектелді, банктер нарықта жаңа ойыншылардың пайда болуына жол бергісі келмеді. Нәтижесінде нарықтың осы сегменті монополиянды, банктер жыл еткен жаңалықтарға үрке қарады.
Сарапшы Мақсат Халықтың айтуынша, аз уақыттың ішінде екі бірдей МҚҰ-ның банкке айналуы жақсы белгілі. Бұл қаржы сегментінен барынша ашықтықты талап еткен мемлекет басшысы тапсырмасының іс жүзінде орындала бастауы.
«Дамыған елдердің тәжірибесінде МҚҰ-ның банкке айналуы немесе банктің МҚҰ-ға айналуы қалыпты жағдай. Біз де осы тәжірибеге көшуіміз керек. Халық пен нарыққа банктің немесе қаржы ұйымдарының көптігі зиян емес. Ашық бәсеке орнайды. МҚҰ банкке айналғысы келеді, банк өзінің жаңа мәртебесінен айрылып қалғысы келмейді» дейді сарапшы.
Сарапшы осы ретте бұл тәжірибені сақтандандыру компаниядарына да қолданысқа енгізу қажеттігін айтты.
Себебі әнебір жылдары сақтандыру компаниялары жабылып қалды. Егер, тәжіибе осы сегментте сәтті болса, сақтандыру сегменті жаңа қарқынмен дамиды.