Осыған дейін ақпан айында бензин мен дизель отынының бағасын мемлекеттік реттеуді алып тастағанын бері баға сұраныс пен ұсыныстың еркінде болатын. Энергетика министрі Ерлан Ақкенжанов Мәжіліс отырысында баға ішкі сұраныс пен ұсыныстың арқасында қалыптасатынын айтты.
Бұдан басқа, Энергетика министрлігі жылу мен электр энергиясына тарифтерді өзгерту мәселесі күн тәртібінде жоқ.
Министрдің айтуынша:
- қазір елде кемі 42 күнге жететін бензин қоры, 28 күнге жететін дизель отыны бар.
- жетіспейді немесе қымбаттап кетеді деп алаңдауға негіз жоқ.
Министр Ақкенженов айтып өткендей, ең алдымен ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілерді дизель отынымен қамтамасыз етеді.
Министрлікте қажеттілікті қанағаттандыратын қор бар.
«Тұтастай алғанда, бүгінгі таңда отын нарығы барынша теңдестірілгенін атап өткім келеді. Сұраныс пен ұсыныс жеткілікті деңгейде», — деді министр Ақкенженов.
Бұған дейін энергетика министрлігі баға шектелгеннен кейін бірден бензин қымбаттайтынын ескертсе де баға күрт ескерткен
Баға көрші елдегі бағамен теңескендіктен көрші елдерге экспорттау тиімсіз. .
Оңтүстік өңірлік отын одағының төрағасы Қайтабек Қамбаров мұндай тәсіл мүлдем дұрыс емес деп есептейді. Оның пікірінше, бағалар көршілермен салыстыру негізінде емес, инфляцияны ескергенде өсуі тиіс. Оның пайымынша, бағаны босату емес, бензин экспортына бақылауды күшейту керек.
Соңғы бірнеше айда Қазақстанда бензин бағасы бірнеше рет рет қымбаттады.
- АИ-92 құны бастапқыда 2 теңгеге, содан кейін тағы да соншалықты өсті.
- Мысалы, Шымкентте жергілікті жүргізушілер бағаның едәуір өсуі ірі желілік компаниялардың жанармай құю бекеттерінде байқалатынын айтады.
- Кейбір жанар май құю стансияларында баға 5 теңгеге өсті, ал басқаларында бұрынғысынша қалды.
- Сарапшылар бағаның өсуі тағы бір жарым жылға созылады деп есептейді.
- Сатушыларға бағаны бірден 5 теңгеге немесе одан да көп көтеруге рұқсат етілмейді, сондықтан баға біртіндеп қымбаттайды.