Нарықтағы жағдай жан-жағымыздағы елдердің импортының пышағынан шетелдік маркетплейстердің құшағы артық деген көзқарасқа көбірек ұқсап тұр.

Бұған дейін депутаттар шетелдік маркетплейстардан ҚҚС мөлшерлемесін көтеруді ұсынған болатын. Біз де өз кезегінде бұл тақырып жайлы сараптап жазғанбыз.
Мәжіліс депутаты Азат Перуашев үкіметбасына жолдаған жолдауында тек шетелдік маркетплейстер операциялары бойынша ҚҚС төлеуден жалтаруға жол беріп отырғанын айтқан.
1. Қазақстанның салық органдарында шетелдiк базарларды мiндеттi тiркеу туралы талап енгiзiлсiн;
2. Үндi үлгiсi бойынша шетелдiк маркетплейстер үшiн қазақстандық алаңдармен және өндiрушiлермен ынтымақтасу жөнiндегi мiндеттемелердi енгiзу туралы мәселенi қарау;
3. Қазақстандық тұтынушылардан алынған кірістерден ҚҚС және басқа да салықтарды міндетті төлеуді енгізу;
4. Шетелдік сауда желілері арқылы сатылатын бажсыз сауда параметрлерін төмендету не нөлдеу туралы мәселені қарау;
5. Халықаралық төлем жүйелерімен интеграцияны, сервистер мен логистиканы ұйымдастыруға жәрдемдесуді қоса алғанда, отандық Е-коммерция және оның қатысушылары үшін мемлекеттік қолдау шараларын әзірлеу.
Кеше үкімет қабырғасында біздің ел оны өз еркімен өзгерте алмайтыны белгілі болды.
«Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің 2017 жылғы 20 желтоқсандағы № 107 шешімімен жеке пайдалануға арналған тауарларға құны 200 еуро сомасынан аспайтын және салмағы 31 кг. 200 еуро мен 31 кг шегін өзгерту немесе алып тастау мәселесі Еуразиялық экономикалық комиссияның қарауына жатады», — деп хабарлады вице-премьер — ұлттық экономика министрі Серік Жұманғарин бажсыз сауда шегін төмендетуге не нөлге келтіруге қатысты мәжіліс депутаттарының сауалына жауап бере отырып.
Жаңа Салық кодексінің жобасында шетелдік базарларға салық салуды реттейтін нормалар көзделген.
«Сондай-ақ, ҚҚС төлеуші ретінде тіркелмеген немесе камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар жойылмаған жағдайда маркетплейс сайтын бұғаттау көзделген», — деп хабарлады вице-премьер — ұлттық экономика министрі Серік Жұманғарин мәжіліс депутаттарының сауалына жауап бере отырып.
Оның айтуынша, Қазақстанда тауарлармен электрондық сауданы және онлайн қызметтерді жүзеге асыратын шетелдік компаниялардан алынатын қосылған құн салығы (ҚҚС) 2022 жылдан бастап қолданысқа енгізілген.
Қазақстанда тауарлармен электрондық сауданы және онлайн қызметтерді жүзеге асыратын шетелдік компаниялардан алынатын қосылған құн салығы (ҚҚС) 2022 жылдан бастап қолданысқа енгізілді. Қазіргі уақытта Қазақстанда 105 шетелдік компания (Apple, Amazon, Alibaba, Aliexpress, Adobe, Ebay, Google, iHerb, Huawei, Meta (Facebook, instagramm), Netflix, Nintendo, Pinduoduo, TaoBao, Tik) тіркелген Ток, Temu, Samsung, Sony, Zoom).
Салық кодексінің 777-780-баптарына сәйкес тауарларды сату немесе электрондық қызметтерді көрсету кезінде шетелдік базарлар ҚҚС-ты 12% ставка бойынша есептейді.
Қаржы министрлігі шетелдік компаниялардан 83,0 млрд теңгеден астам сомаға (2022ж.- 10,4 млрд теңге, 2023ж.- 24,3 млрд теңге) ҚҚС бойынша түсімдерді қамтамасыз етті. — 35,0 млрд теңге, 2025 жылғы 1 наурыздағы жағдай бойынша — 13,3 млрд теңге) AliExpress, Temu және Amazon — әлемдік электрондық коммерция нарығында үстем. Нарық оларды бір-біріне бәсекелес деп таниды.
AliExpress тұтынушылармен тікелей қарым-қатынас жасау моделімен танымал, бүкіл әлем бойынша сатушылар мен өндірушілер үшін пайдалы платформа болып табылады. Платформа ең төменгі бағамен тауарлар бар сатып алушыларды тартады, бұл оны шетелдік тауарларды іздеп жүрген тиімді ұсыныстар үшін аңшылар үшін ең жақсы таңдау етеді.
Temu нарыққа шыққаннан кейін ол бүкіл қаланың әңгімесіне айналды. PDD Holdings (Pinduoduo бас компаниясының) қолдауымен платформа аса қолжетімді өнімдерге шоғырланады. Ол арзан тауарларды оңтайландырылған, мобильді құрылғыларға бағытталған тәжірибемен үйлестіреді.
Amazon, барлық онлайн-шопинг әуесқойларының ақылына ие. Жаһандық қамту мен сенімділіктің арқасында Amazon ыңғайлылық пен сенімді ұсынады, жиі жылдам жеткізу және тамаша клиенттерге қызмет көрсету.
Бизнес-пайымдауыңызда шынымен табысты болу үшін, әрбір электрондық коммерция платформасының бизнес-моделін түсіну және егер сізде ұқсас қолданба болса, қалай ақша табуға болатынын білу маңызды. Енді платформалар қалай танымал болып, болашағын қалыптастыруға дайын екендігін айтайық.
Осы электрондық коммерция алыптарының тұжырымдамасын толық түсіну үшін оларды кең ауқымда қарастыру және олардың бір-бірінен қалай айырмашылығын түсіну маңызды.
Temu
PDD Holdings жеткізушілермен және инвестициялармен берік байланыстардың арқасында 1 доллардан бастап үлкен жеңілдіктермен өнімдер ұсынады. Шектелген маржа мен стратегиялық қатынастарға байланысты бағалар төмен.
AliExpress:
• Клиенттерді өндірушілермен тікелей байланыстыра отырып және делдалдарды қоспағанда, қолжетімді бағаларды ұсынады.
Бұл Temu сияқты бәсекелестерге қарағанда неғұрлым төмен шығындарға әкеледі.
• Amazon:
Ол қол жетімділік пен сапа арасында теңгерім, бағалардың кең ауқымын ұсынады. Оның Prime қатысушылары жылдам жеткізу және эксклюзивті ұсыныстар сияқты артықшылықтарды пайдаланады.