
Үкіметтің баспасөз қызметі «Даму» қоры биыл шағын және орта бизнесті қаржыландыру үшін 271,1 млрд теңге бөлгенін хабарлады
Осы жылдан бастап «Даму қоры» ірі инвестициялық жобалар мен ШОБ несиелеуге арналған екі кепілдік тетігін іске қосқанын осыған дейін жазғанбыз лты. Ірі бастамаларға арналған кепілдік қоры 7 млрд теңгеден басталатын жобаларды қамтиды. Ол өнеркәсіп, энергетика, инфрақұрылым және экспортқа бағдарланған өндірістерді қолдауға бағытталған.
Ал шағын және орта бизнес қоры 7 млрд теңгеге дейінгі жобаларды қамтиды және бизнестің мемлекет қаражатына тәуелділігін төмендетуды көздейді.
Биыл қор арқылы 170,2 млрд теңгеге 1 069 жоба қолдау тапты. Оның 92,16 млрд теңгесіне кепілдік берілген. Кепілдіктер жеңілдетілген рәсім бойынша екі жұмыс күн ішінде ұсынылады, негізгі бағыттар – өңдеу өнеркәсібі, көлік, қоймалау және білім беру қызметтері.
2024 жыл қорытындысы бойынша жалпы көлемі 1 трлн теңгеден асатын 17 мыңнан аса жоба субсидияланды. Ал жалпы құны 310 млрд теңге болатын 8 мың жобаға кепілдік берілді.
Сала бойынша өңдеу өнеркәсібі (33,3%), көлік және қоймалау (17%), білім беру (7,8%) көш бастап тұр. 2025 жылы жеңілдетілген қаржыландыруға 271,1 млрд теңге бөлу жоспарланып отыр.
Сарапшылар не дейді
Ресми дерек бойынша, шағын бизнес үлесі 32%, ал орта бизнес үлесі 7%-ға жетті. Тоқаев 2029 жылға қарай орта бизнес үлесін 15%-ға дейін жеткізуді тапсырған. Сарапшылардың сөзінше біздің проблемамыз – орта бизнес үлесінің әлсіздігі. Бұған ШОБ-тың іріленуге ықыласты болмай, бөлшектеніп кетуге бейім тұратыны.
Сарапшы Ғалым Құсайыновтың айтуынша, субсидия саясатына өзгеріс алып келетін уақыт келді. Хұсайыновтың пікірінше, базалық мөлшерлеме оған жүктелген міндетті субсидиялар мен белгілі бір салаларды қолдаудың көптеген мемлекеттік бағдарламалары салдарынан орындай алмайды.
Келесі сарапшы Мақсат Халық субсидиялардан барлық пайдаланылған газдың аудиті қажет және түрлі мемлекеттік бағдарламаларды мөрлеуден бас тарту қажет деп болжайды.
«Шындық ортада орналасқан. Бізде кейбір артықшылықты салаларды, өндірушілерді шамадан тыс қолдау бар. Бұл ретте шынымен де қолдауға мұқтаж басқа өндірушілер керісінше гайкаларды бұрап қояды және олар жалпы жағдайды тұрақтандырудан айырылады. Бұл анық факт. Кейбіреулерінде үлкен көлемдегі ынталандыру шаралары бар, ал экономика үшін пайдасы күмәнді. Мемлекеттің күн сайын жаңасын ойлап табуы дұрыс емес, сондықтан бизнеске болашақта болжау өте қиын. Айталық, бүгін кәсіпкерлер субсидиялар негізінде бизнес-жоспар құрды, ал ертең жоспар жабылса, онда барлығына үлкен проблемалар туындайды «, — деді сарапшы.
Ол субсидиялау — «инфляцияға қысым жасауға әкелетін бұрмалау, демек, нақты субсидиялау халықтың иығына ауысады. Төмен мөлшерлемелерді алу үшін бірнеше жылға шыдамдау, субсидиялардан бас тарту, базалық мөлшерлеменің жұмысын теңестіру, инфляцияны төмендету қажет «.