Ресей арқылы мұнай тасы­­­мал­дасаң, балама бағытты ұмытпа

Бірер күннен бері Кеше «Транснефть» Каспий құбыр желісі консорциумымен (КҚК) қазақ мұнайын айдау көрсеткіші шамамен 30%-ға қысқаруы мүмкін екенін, Қазақстан энергетика министрлігі «отандық мұнайға шектеу жоқ, қабы, лдау кестеге сай жүзеге асатынын хабарлап жатыр.

Украина ұзақ уақыт бойы Қазақстан мен оның халықаралық серіктестеріне зиян келтіруден тартынып, КТК инфрақұрылымына шабуыл жасамады.

«Украинаның қорғаныс күштері Ресейдің қарулы агрессиясын қолдайтын стратегиялық нысандарға шабуыл жасау құқығын өзіне қалдырады. Ресейдің заңсыз соғысын қолдайтын инфрақұрылымды жою операциялары жалғасады», — делінген бас штабтың мәлімдемесінде.

Хабарламада «Кропоткинская» стансасы арқылы өтетін мұнайдың 90% -ы Теңізден келетін қазақстандық мұнай  екені айтылмаған.

2001 жылы Каспий құбыр желісі консорциумы (КҚК) іске қосылған уақытта Қазақстанның ондағы үлесі әлдеқайда төмен болды. 2023 жылы мұнайдың 40 пайызын ғана КҚК-мен сыртқа шығаратын. Он жылда бұл көрсеткіш 80 пайызға жетті, яғни Каспий құбырына тәуелділік екі есе өсті. Бағытты әртараптандыру үшін  жаңа танкерлер қажет,қолдағы бар көліктердің  80%-ы Ресей ар­қылы өтеді. Тасымалдау екі құбыр ба­ғы­ты бойынша жүзеге асырылады – Каспий құбыр консорциумы (КҚК) құбыры бо­йынша Новороссийск портына және Атырау – Самара мұнай құбыры арқылы және одан әрі Ресей аумағы арқылы Усть-Франция портына дейін өтеді.  

Мұнайдың 15 пайызы Атырау-Самара құбырымен, яғни ол да Ресей арқылы экспортталады.  Сарапшылардың сөзінше, біқ бұл бағытта барынша бейғам болдық, кейінгі 20 жылда қауіпті болжайтын менеджмент жүргізбеген. Қазір балама жол «Баку – Тбилиси – Жейханмен» тасылатын мұнай көлемін 20 млн тоннаға дейін кеңейту жоспары бар. Бір бағытта бағдарға алудың тәуекелі терең болатынын кешегі жағдай көрсетті. Мұнай сарапшысы Олжас Байділдиновтың айтуынша,   Теңіз-Новороссийск бағыты бойынша шикізатты тасымалдау 30% -ға төмендеген жағдайда Қазақстан бюджеті шамамен $600 млн немесе 300 млрд теңге болуы мүмкін.

«КҚК (Каспий құбыр консорциумы) біздің елден мұнай айдауды 1,5 − 2 айға 30% -ға төмендетуі мүмкін. Қазақстаннан 53,8 млн тонна мұнай 2024 жылы КҚК арқылы тасымалданған. Айына 4,5 млн тонна, 2 айда — 9 млн. Сәйкесінше, бұл көлемнің 30% — 2,7 млн тонна немесе нарықтық құны шамамен $1,4 млрд (баррель үшін $70) болатын 19,7 млн баррель», — жазады Олжас Байділдинов.

Сонымен қатар, ол американдық Chevron және ExxonMobil үлесі 70% құрайтын Теңіз жобасы кеңейтуді аяқтағанын және өндірістің ұлғайған көлеміне шығуға тиіс екенін ескеру керек. Оның айтуынша, мұнай айдау станциясына  келтірілген залалдың өзі де шығын.  Шығынның жалпы сомасын 2 млрд доллар болуы мүмкін.

Bloomberg хабарлағандай, Brent маркалы мұнайдың бағасы «Кропоткинская» мұнай айдау стансасына дронның соққысы туралы хабар мен ОПЕК + картелі өндірісті ұлғайту туралы шешімді төртінші рет кейінге қалдыруды жоспарлап отыр деген сыбыстан кейін барреліне 75 доллар шамасында тоқтады.

IG Asia Pte компаниясының бизнес-талдаушысы Йип Джун Ронг.

«Ресейдегі қазақстандық экспорттық құбыр нысанына дронның соққысы нарықтағы» аю «көңіл-күйінің катализаторы болды», — деп атап өтті.

Мұнай бағытын әртараптандыру қажаттігі 2023 жылдан бастап қаттырақ айтыла бастады.  Біздің мұнай дипло­ма­тиясындағы ойын ережесі соның нәтижесіне осы бағыттың нәтижесіне қарап анықталатынын кешегі жағдай көрсетті.  Бұл оқиға бізге Ресей арқылы мұнай тасы­­­мал­дасаң, балама бағыт ойың­­да болсын» деген қағиданы миы­­мызға шегелеп кетті. 2023 жылы 19 шілде күні Үкімет Қазақ­стан мен Ресей арасындағы Ресей­ден Қытайға мұнайды Қазақстан арқылы тасымалдау туралы келісімге өзгерістер енгізу туралы құжат жобасын ашық НҚА порталында жариялағаны белгілі. Жаңа құжат жо­ба­сында бұрынғы келісімнен бірқатар өзгешелігі бар. Атап айтқанда, бұрын Ресей Қазақстан арқылы Қытайға 7 млн тонна (10 млн тоннаға дейін арттыруға болады) мұнай тасымалдай алса, енді оның мөлшері бірден 10 млн тонна болып бекітілмек.

Продолжая тему:
#Казахстан #Конфликт #КТК #Нефть #Россия #Украина
Новый прямой рейс Алматы — Дананг от Air Astana
4 июня 2025 в 22:02
Лидер Rammstein Тилль Линдеманн выступит в Алматы
3 июня 2025 в 17:01
Глава МЦРИАП Жаслан Мадиев развеял слухи о новом «Операторе РОП» в РК
4 июня 2025 в 21:50
На Каспии снова обнаружили десятки мёртвых тюленей
25 мая 2025 в 12:55
Трагедия в Жымпиты: реакция акима области
4 июня 2025 в 21:46
Ночная потливость — не просто симптом: медик предупредил об опасном виде рака
3 июня 2025 в 12:25
В Казахстане усилили контроль над наркотическими лекарствами с цифровой маркировкой
4 июня 2025 в 21:00
Ученые нашли «пусковую кнопку» старения — можно ли ее отключить?
31 мая 2025 в 17:44
Нариман Турегалиев выразил соболезнования в связи с трагедией в Сырымском районе
4 июня 2025 в 20:58
Около 870 миллиардов тенге — в минусе: что случилось с Нацфондом в 2025 году
3 июня 2025 в 18:14
Мұнай бағасы 60 долларға жақындаған кезде «Қазақстан экономикасын қалай емдеуге болады?» тақырыптың өзектілігі арта түседі
4 июня 2025 в 20:46
В Казахстан на отдых и реабилитацию прибыли дети из Украины
3 июня 2025 в 13:07
Пятеро детей погибли при пожаре в ЗКО
4 июня 2025 в 20:32
Минфин объяснил лимит в 1 млн тенге на мобильные переводы
3 июня 2025 в 15:57
Госаудит выявил массовые нарушения
4 июня 2025 в 19:49
Деньги вернули — школу построили: как в Атырауской области распорядились средствами
2 июня 2025 в 11:29
Скорая помощь начала работать с видеожетонами
4 июня 2025 в 19:18
Кошка обнюхивает вас? Это значит больше, чем вы думали
30 мая 2025 в 12:12
Мажилис призвал Минздрав улучшить работу по теме лекарств
4 июня 2025 в 18:32
Тенге укрепился к доллару впервые за три месяца
2 июня 2025 в 17:03
В Туркестанской области построили школу на 900 мест
4 июня 2025 в 17:35
Базовая ставка: ждать ли изменений 5 июня
3 июня 2025 в 15:29
Из Караганды запущен прямой международный рейс в Стамбул
4 июня 2025 в 17:04
Пошагово и без нервов: как правильно оформить машину на нового владельца
3 июня 2025 в 17:35